Αρχική » , , , » Απο τον Τηγανίτη στο Μπαλάφα, τέσσερις χιπστεράδες δρόμος.

Απο τον Τηγανίτη στο Μπαλάφα, τέσσερις χιπστεράδες δρόμος.







Μετά το βίντεκλιπ "Να σταθώ στα πόδια μου"  η επανάσταση είναι προ των πυλών. Οι Κρητικοί να αυτονομηθούν μετά απο 100 χρόνια συνεχόμενης κοροϊδίας απο τους υπόλοιπους Ελλαδίτες (να ζητήσω πολιτικό άσυλο κιόλας).

Έχοντας ζήσει πολλά χρόνια στην Κρήτη,αυτό το βίντεο είναι αρκετά προσβλητικό για τους Κρητικούς,παρουσιάζοντας τους με τα ίδια στερεότυπα τα οποία εμφανίζονταν σε ταινίες της δεκαετίας του 60 όπου ερχόταν ο άγριος Μανωλιός με τις κότες.  Ο κρητικός στις ταινίες αυτές παρουσιαζόταν ως ενας άξεστος,χωριάτης,βίαιος,μισό σκαλοπάτι πάνω απο τον Νεάντερντάλ που ερχόταν στην Αθήνα όπως ο ΕΤ ο εξωγήινος. Πάντα κουτός, επιρρεπής στην κοροϊδία,ολίγον βλάκας ήταν ο στόχος ειρωνικών σχολίων απο τους "αστούς" Αθηναίους. Ίδιο  στερεότυπο στην περίφημη ταινία για εξέμεση "Φουρτουνάκηδες και Βροντάκηδες" όπου οι Κρητικοί πάλι παρουσιάζονται ως μια φυλή αγρίων που καταφεύγουν στην βια καθώς δεν μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με κανένα άλλο τρόπο.

Μου είναι δύσκολο να καταλάβω γιατί αυτό το βίντεο αυτό ειναι μια "γροθιά στο κατεστημένο" όταν  βρίθει στερεοτύπων και μιας  Γκαντικής αντίστασης ενάντια στο κατεστημένο.

Επίσης τι διάολο με το καφενείο; Τα περισσότερα καφενεία στα χωριά είναι κανονικά καφενεία (έχουν λάμπες,παράθυρα,κανονικές τηλεοράσεις και καρέκλες) και οχι προπολεμικοί στάβλοι. Υπάρχουν μεν τα παραδοσιακά αλλά δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτό που βλέπουμε (ιδιαίτερα ο παγκόσμιος χάρτης  και η τηλεόραση καθοδικού σωλήνα δεκαετίας 70 είναι τόσο μπανάλ). Το καφενείο βρίθει μιας προϊστορικής μιζέριας,με τους Κρητικούς να κάθονται παρατημένοι απο την ζωή περιμένοντας τον θάνατο να έρθει να τους πάρει.


Ο πρωταγωνιστής, που  είναι ενας μαυροπουκαμισάς με στιβάνια και ενα αγιοκωνσταντινάτο (άλλο στερεότυπο αυτό, ολοι στην Κρήτη έτσι πρέπει να είναι) κάθεται και αγναντεύει το υπόλοιπο καφενείο με τους γέρους να παίζουν τάβλι. Μπαίνει μέσα ο πολιτικός σαν τον Κολόμβο και τι κάνει ο περήφανος Κρητικός; Αρχίζει να χορεύει. Οι πολιτικοί και το σύστημα σε κοροϊδευουν,σε εξαθλιώνουν και εσυ τι κάνεις; Τραβάς ενα χορό. Και επειδή οι Κρητικοί είναι άγριες,παγανιστικές φυλές ο χορός αυτός σκοτώνει τους εχθρούς των Κρητικών. Αθάνατη Κρητική Λεβεντιά και αντίσταση.


                                          


Οι Κρητικοί ωστόσο έχουν παρουσιάσει  οχι τόσο "πασιφιστικές" συμπεριφορές σε προδοσίες. Δυο παραδείγματα:

Ο Τηγανίτης


Στα χρόνια της ναζιστικής Κατοχής, στον Ψηλορείτη, ένας ντόπιος βοσκός με όνομα Μιχάλης Βρέντζος έδωσε ψωμί και νερό σε αντάρτες. Αυτό έπεσε στην υπόληψη των Ναζί έπειτα από τη ρουφιανιά ενός δοσίλογου γκεσταμπίτη ονόματι Μαγιάσης. Ο Βρεντζομιχάλης πλήρωσε την πράξη του αυτή με την εκτέλεσή του στο οροπέδιο της Νίδας, στον Ψηλορείτη από τον ιδιο τον Μαγιαση. Σύμφωνα με μαρτυρίες υπό τις υποδείξεις του τελευταίου εκτελέστηκαν 392 ατομα. Μετά την Κατοχή, τον Απρίλη του 1947, δικαζόταν στο Δικαστήριο Δοσίλογων Ηρακλείου ο γνωστός προδότης Μαγιάσης, για την δραση του στα χρόνια της κατοχής. Κατά την ώρα της συνεδρίασης και ενώ εξεταζόταν ως μάρτυρας κατηγορίας ο αδελφός του εκτελεσθέντος, Γιώργης Βρέντζος, κατά κόσμον «Τηγανίτης», μαχαίρωσε δυο φορές τον κατηγορούμενο στην κοιλιά. Αμέσως κατέθεσε στην έδρα του δικαστηρίου το μαχαίρι και παραδόθηκε στη φρουρά της αίθουσας. Ο Μαγιάσης μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο όπου και πέθανε. Ο «Τηγανίτης» μεταφέρθηκε στα Χανιά όπου και θα καταδικαζόταν σε θανατο για την πράξη του αυτή. Χρησιμοποιώντας όμως την απόφαση του Συμμαχικού Στρατηγείου της Μέσης Ανατολής που καλούσε τους Κρητικούς να σκοτώσουν τους γκεσταμπίτες, αθωώθηκε και γύρισε στο χωριό του.”


                                             Η σφαγή των Σωμαράκηδων




Μία από τις πιο άγριες κρητικές βεντέτες, στην οποία συνυφάνθηκε το δικανικό με το πατριωτικό αίσθημα, ήταν εκείνη που έγινε στο Ηράκλειο τον Οκτώβριο του '45. Μετά την Κατοχή συστάθηκε και συνεδρίαζε επί τρία χρόνια το Ειδικό Δικαστήριο Δωσιλόγων για την τιμωρία όσων συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς.
Τότε έγινε η δίκη πέντε μελών της οικογένειας Σωμαράκη, από το χωριό Σάρχος, τα οποία είχαν συνεργαστεί με τον εχθρό. Αν και οι ποινές που επέβαλε το δικαστήριο στους κατηγορούμενους ήταν βαριές (ποινή θανάτου, ισόβια κάθειρξη κ.ά.) οι συγχωριανοί τους θέλησαν να τους εκδικηθούν με τον δικό τους τρόπο. Με δυνατές κλοτσιές έσπασαν την πόρτα του δωματίου όπου κρατούνταν, έβγαλαν μαχαίρια και κατέσφαξαν και τους πέντε Σωμαράκηδες.
Άνοιξαν μάλιστα τα εξωτερικά παράθυρα του δωματίου και πέταξαν στο δρόμο τα κατακρεουργημένα πτώματα. Ένα φορτηγό του δήμου τα περισυνέλεξε και τα έριξαν σε ένα λάκκο χωρίς καμία θρησκευτική τελετή. «Έγινε μακελειό» λέει ο Δημήτρης Ξυριτάκης. Και προσθέτει: «Οι κατηγορούμενοι είχαν προκαλέσει το θάνατο σε περισσότερους από 30 συγχωριανούς τους».

Έχομεν γαμηθεί (συγγνώμη για το Γαλλικό) με αυτά τα  περι "πασιφιστικής αντίστασης" που γίνονται viral ως η "νεοελληνική επανάσταση ενάντια στην κρίση" όπως αυτοί οι τρόμπες που άρχισαν να χορεύουν συρτάκι στο Σύνταγμα  για να τρομάξουν τις αγορές.Καταραμένε Τσίπρα με το "Οι αγορές θα χορεύουν πεντοζάλη". Άρχισαν όλοι τους χορούς σαν τις μαϊμούδες και περιμένουμε τους ξένους να αρχίσουν να μας πετάνε πενταροδεκάρες."Περάστε κόσμε να δείτε τους ιθαγενείς να χορεύουν πεντοζάλη για να εξευμενίσουν τα πνεύματα της αγοράς" θα γράφουν οι πινακίδες στα αεροδρόμια. 

 Κατι τέτοιες Μπαλαφιές (είναι όπως το Αμερικανιές αλλά του Μπαλάφα) λειτουργούν ως "πυροσβεστήρας" για οτιδήποτε πιο ριζοσπαστικό. Μέσα στα όρια της επιθυμητής αντίστασης,  μπορείς να χορεύεις πεντοζάλη,χασαποσέρβικο,βαλς,τάνγκο ενώ γύρω σου ο κόσμος καταρρέει γιατί έτσι είσαι "μάγκας και αυθεντικός".  Αυτός ο "συμβολισμός" εχει απλωθεί σαν σταφυλόκοκκος  στην ελληνική κοινωνία μέσω τέτοιων  στρατευμένων,χιπστερίζοντων, "καταγγέλω την βία απο όπου και αν προέρχεται" καλλιτεχνών που μας φορτώθηκαν τον καιρό των Παγκαλικών αγελάδων.

Πριν λίγο καιρό ήταν ο "πέλλετ" Θηβαίος που  ούτε λίγο ούτε πολύ αποκαλούσε την νεολαία ως ενα μάτσο "τεμπελοχανάδες που τρώνε τις συντάξεις των γονέων τους",διορθώνοντας αργότερα την δήλωση του γιατί δεν θα έβλεπε ουτε κατσαρίδα στις συναυλίες του. Πιο πρίν είχαμε τον Μαραβέγια να καταγγέλλει τις διαδηλώσεις γιατί "δεν βρίσκει ενα παγκάκι να φιλήσει την κοπέλα του" και τώρα μας έσκασε ο Μπαλάφας να μας πει "χορεύετε για να χορεύουν οι αγορές". Αν ήμουν ο Τσίπρας θα έκανα αυτό το βίντεο ως οδοστρωτήρα της προεκλογικής μου καμπάνιας .(Σκεφτείτε στην θέση του Κρητικού να ήταν ο Τσίπρας, οι υπόλοιποι στο καφενείο να ήταν ο Φίλης,Τσακαλώτος και Παπάς και ο πολιτικός η Μέρκελ.)

Η παθητική αντίσταση και ο συμβολισμός σε στέλνουν στην εξαθλίωση,μια ώρα νωρίτερα. Εαν είναι να σταθείς στα πόδια σου για να χορέψεις ή γενικότερα να διαμαρτυρηθείς "πολιτισμένα" καλύτερα να μην σηκωθείς καθολου γιατί  μετά τα είκοσι λεπτά χορού θα καθίσεις  μια και καλή.  Αυτήν την στιγμή είναι βλακώδες να θεωρούμε "μεγαλειώδη και πρωτοπόρα" τέτοια εγχειρήματα,που διοχετεύουν την οργή του κόσμου σε πλήρως ελεγχόμενες αντιδράσεις. Καταγγέλλω τον Μπαλαφισμό/πασιφισμό απο όπου και εαν προέρχεται.

Αντί επιλόγου:

Η αντίσταση στον Κρητικό είναι μέσα στην παράδοση του. Απο το Αρκάδι μέχρι και τους δυο τελευταίους ΕΑΜιτες που κατέβηκαν απο τα βουνά το 1974, οι Κρητικοί  μονο "παθητικοί αντιστασιακοί" δεν είναι. Αντίθετα μάλιστα με οτι  υποστηρίζουν κατι στρουγγανόβλαχοι οτι οι Κρητικοί ειναι ενα μάτσο απολίτιστοι αγριάνθρωποι, οι Κρητικοί έχουν  ενώσει το νεο με την παράδοση και πολιτισμικά και πολιτικά. Και αν υποστηρίζω με σθένος αυτήν την μαχητικότητα και πολιτική συνείδηση των Κρητικών (θυμηθείτε στα Ανώγεια με την Χρυσή Αυγή)  είναι γιατί  οι Κρητικοί ουδεμία σχέση έχουν με τέτοιες χιπστεροκαρικατούρες. 
SHARE

Guy Grand

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου