Cine-Κόντρα! Γάμος αλά Ελληνικά VS Κόναν του βάρβαρου.


Είναι κάποιος άγραφος κανόνας του σύμπαντος μια στις δύο γυναίκες να έχει τον λεγόμενο φιλενάδα. Φιλενάδας λοιπόν, ο τύπος που εξωτερικά είναι το ίδιο ελκυστικός με τασάκι (δηλαδή η μόνη πιθανότητα να τον πλησιάσεις είναι για να του σβήσεις τσιγάρο), την έχει πέσει απέξω ή απομέσα στην κοπέλα σου και αυτή συνεχίζει να τον κάνει παρέα είτε επειδή τον λυπάται (σαν τα κουτάβια) ή επειδή νομίζει οτι το έχει under control. Είσαι λοιπόν σπίτι της κοπέλας σου και κοιτάτε να δείτε τι ταινία θα δείτε. Θυμάσαι λοιπόν οτι δεν εχει δει η κοπέλα σου το πρώτο Conan και τις λες “Darling ψήσου να δούμε το πρώτο Conan, που είναι και cult.” Με λίγη δυσφορία δέχεται. Ξαφνικά απο το πουθενά σαν Stupidus Ex Machina, έρχεται ο φιλενάδας και λέει “Έφερα να δουμε το “My Big fat greek wedding” ελληνιστή “Γάμος αλα ελληνικά”. Θέλεις να πεις “Ρε φίλε εισαι τελείως pathetic” αλλά δεν είναι η καλύτερη ατάκα εκείνη την στιγμή. Μπορεί να μην κατέχω την ετυμολογία του Μεγάλου Σοφού 555 αλλά μπορείς να βασιστείς στην σύγκριση που παραθέτω απο κάτω για να κάνεις τα μούτρα του “φιλενάδα” κιμά και να κερδίσεις την εύνοια το Crom.



Σενάριο




Conan the barbarian: Το σενάριο του conan βασίζεται στην ομώνυμη σειρά pulp fiction του Howard και εντάσσεται στα λεγόμενα “Ηρωϊκά μυθιστορήματα”. Ο Κοναν είναι ο γιός ενός κυνηγού και σιδερά μιας περιπλανώμενης φυλής η οποία σφάζεται απο ενα κακό μάγο. Ο κοναν επιζεί της σφαγής μόνο για να υποδουλωθεί και να περάσει μεγάλο μέρος των παιδικών του χρόνων σαν δούλος. Κάποια στιγμή δραπετεύει και ανακαλύπτει ενα σπαθί και θέτει σκοπό της ζωής του να σκοτώσει τον κακό μάγο. Το σενάριο είναι βασισμένο σε πραγματική ιστορία και περιγράφει τους άθλους που καλείται να διεκπεραιώσει ένας απλός βάρβαρος σε ενα εχθρικό κόσμο. Ο σεναριογράφος του Κόναν, εμβαθύνει στην ψυχολογία ενος ανθρώπου που γνώρισε απο μικρή ηλικία το κακό του κόσμου και προσπαθεί να κερδίσει πίσω την τιμή του και να εκδικηθεί. Τα διλήμματα που εχει ο Κοναν κρατάνε τους τηλεθεατές καρφωμένους στην θέση τους και ορισμένοι κριτικοί παρουσιάζουν τον Κόναν σαν τον πρώτο προλετάριο που εναντιώθηκε με την αριστοκρατία της εποχής του. Σύμφωνα με μελετητές, εμπνευσμένος απο την φυσιογνωμία του αλυσοδεμένου Κόναν ο Κάρολος Μάρξ έγραψε “ Το μόνο που έχουν να χάσουν οι προλετάριοι ειναι οι αλυσίδες τους”.



My Big fat Greek Wedding: Η ταινία κατατάσσεται στο είδος των ρομαντικών κομεντί όπως ακριβώς κατατάσσεται το Σαλο 120 μέρες στα Σόδομα σαν κοινωνική ταινία. Ο όρος ρομαντική κομεντί εμφανίσθηκε κατα τα early 90ies και περιγράφει ταινίες δυσλειτουργικών panda τα οποία προσπαθούν να πηδηχτούν σε συνθήκες αιχμαλωσίας κάπου στην νότια Κίνα. Όπου Πάντα βάλε γυναίκες κοπής Τζένιφερ Ανιστον και άντρες κοπής Τζοεϋ απο “φιλαράκια”. Επανερχόμενοι στο My Big fat greek wedding, το σενάριο εξελίσσεται με την Τούλα μια τριαντάρα Ελληνοαμερικανίδα που δεν μπορεί να βρεί γκόμενο γιατί ειναι σαν τον κουασιμόδο μετά απο ατύχημα (μέσα και έξω). Μετά απο ενα μερικό ρετουσάρισμα (εξωτερικό) γνωρίζει ενα χλεχλε τον Ιαν και σκοπεύουν να παντρευτούν πράγμα το οποίο βρίσκει αντίθετη την μεγάλη οικογένεια Ορκ της Τούλας. Κατα την διάρκεια των foreplay για την γονιμοποίηση της Τούλας ακολουθούν σκηνές κάλους απο το σοϊ της Τούλας, που δεν εγκρίνουν τον γάμο της με τον φλωρο Ιαν γιατί είναι λιγο πιο άνθρωπος απο αυτούς. Ο Τηλεθεατής καλείται να αντέξει 1,5 ώρα ακατάπαυστων Ελληναράδων που μουγκρίζουν σε μια περίεργη γλώσσα, με χιούμορ σε επίπεδα κακού Σεφερλή (ναι υπάρχει καλός Σεφερλής) μέχρι να αποφασίσει ο Ιαν να βαπτιστεί με αίμα απο τον μάγο της φυλής για να μπορέσει να παντρευτεί την Τούλα.



Παραγωγή:





Conan The Barbarian: Η Παραγωγή στον Κόναν, χαρακτηριστική της δεκαετίας 80, περιλαμβάνει εξαίσια εξωτερικά γυρίσματα τα οποία περιγράφουν πλήρως τον κόσμο του ήρωα. Τα κουστούμια έρχονται σε αρμονία με την χρονική περίοδο που περιγράφεται στα ομώνυμα μυθιστορήματα Οι σκηνές μάχης ειναι ιδιαίτερα καλογυρισμένες. Μου θύμισε τις εποχές που στις ταινίες πέθαινες εαν δεχόσουν χτύπημα απο τσεκούρι ενώ τώρα μετά την έλευση κινέζικων ταινιών που οι χαρακτήρες κινούνται σαν να εχουν ρουφήξει την οροσειρά των Άνδεων σε κόκα,οι μάχες κρατάνε επίτηδες κανα δεκάλεπτο. Αξίζει να αναφερθεί η πολυ πολιτισμικότητα που διαγράφεται στην ταινία, θυμίζοντας μας οτι το “προλετάριο δεν έχει πατρίδα”,μια εξαίρετη προσθήκη σε μια κατα τα άλλα άρτια σκηνοθετικά ταινία.


My Big Fat Greek Wedding: Η Παραγωγή της ταινίας αυτής περιλαμβάνει μερικούς δρόμους δίπλα στο εστιατόριο της οικογένειας της Τούλας και την συνοικία των Πορτοκάλος. The End. Ίσως αξίζουν συγχαρητήρια στον σκηνοθέτη αφού κατάφερε και συγκέντρωσε σε μια ολόκληρη ταινία τα πιο κίτς κομμάτια τέχνης και τα τοποθέτησε στην σπηλιά των Πορτοκάλος, σε σημείο που το σπίτι τους μοιάζει με μουσείο αφιερωμένο στην πολιτισμική πτώση της Ελλάδας. Τα κουστούμια ειναι παραγγελία απο την “Λόλα” κατάστημα ρούχων στα Πετράλωνα όπου ψωνίζουν 70άρες θείες. Οι χορογραφίες και η μουσική είναι βγαλμένα απο την εκπομπή “Κυριακή στο χωριό”.




Ανάπτυξη χαρακτήρων/ηθικά διδάγματα:





















Conan the Barbarian: Η ταινία αυτή καθιέρωσε τον Σβαρτζενέγκερ στον κινηματογράφο, χάρις στην εξαίσια ερμηνεία του. Λιγομίλητος και κυνικός, κινείται μεσα σε ένα κόσμο σήψης,σαν μια βάρκα μεσα σε ενα σκοτεινό ωκεανό. Η παρουσίαση του Κόναν με αυτόν τον τρόπο αρχικά φαίνεται ρηχή αλλά εν συνεχεία ο τηλεθεατής καταλαβαίνει οτι σε ένα βάρβαρο κόσμο,η αμπελοφιλοσοφία και τα φτηνά ρομάντζα δεν έχουν θέση. Η βια είτε ψυχολογική είτε σωματική που χρησιμοποιεί ο Κοναν δεν είναι περιττή καθώς είναι η φιλοσοφία του χαρακτήρα του. Μεγαλωμένος μεσα στην βία,κέρδισε την ελευθερία του με την βία και επιβιώνει κάθε μέρα χρησιμοποιώντας βία. Μολονότι ο Κόναν είναι ενας βίαιος χαρακτήρας, δεν ξεχνά τον στόχο του και μεταμορφώνεται σε σύμβολο επανάστασης απο όπου περνάει. Η απέχθεια του σε οποιαδήποτε μορφή καταπίεσης ασκούν οι άρχοντες της εποχής και οτι ο μόνος τρόπος να ανατραπεί το καθεστώς καταπίεσης των βασιλιάδων είναι μέσω της ένοπλης πάλης, είναι ιδανικά τα οποία μέχρι και σήμερα είναι επίκαιρα.





My Big fat greek wedding: Η ανάπτυξη χαρακτήρων στην ταινία αυτή είναι σχεδόν ανύπαρκτη, εαν εξαιρέσουμε το ρετουσάρισμα της Τούλας το οποίο ήταν απαραίτητο για να μην θυμίζει ξεπεσμένη δευτεροκλασσάτη ηθοποιό στο “Ρετιρέ”. Μολονότι το ρετουσάρισμα στέφθηκε με κάποια επιτυχία, η Τούλα εξακολουθεί να είναι το ίδιο υποδουλωμένη σε φαλλοκρατικά πρότυπα οικογενείας, έχοντας στο μυαλό της μόνο τον γάμο και την τεκνοποίηση. Καθόλη την διάρκεια της ταινίας ,η Τούλα συγκρούεται με τους αρχηγούς της φυλής ή την μητέρα της, απλά για να κάνει στο τέλος αυτό που θέλουν οι δικοί της . Η λούμπεν επαναστατικότητα του έρωτα που προσπαθεί να περάσει η ταινία, είναι στην πραγματικότητα ενα ηχηρό μήνυμα καθυπόταξης στις αρχές και τις αξίες που πρεσβεύει η μικροαστική κοινωνία των Πορτοκάλος. Σε όλη την διάρκεια του έργου ο τηλεθεατής αναρωτιέται εαν πραγματικά η Τούλα είναι ερωτευμένη με τον φλώρο τον Ιαν ή απλά το μικροαστικό “θέλω να παντρευτώ και να κάνω παιδιά ΤΩΡΑ” είναι ο λόγος που γίνονται όλα αυτά. Ενω ο Κόναν αποτελεί ενα σύμβολο επαναστατικότητας, η Τούλα αποτελεί μια ξεπεσμένη γυναικούλα που το μυαλό της έχει πολτοποιηθεί απο το πολύ syrtaki,Mouzaka και Greek Tsivitsilation.




Τελικά συμπεράσματα:


Conan the Barbarian: Ο Κοναν ο βάρβαρος είναι μια ταινία που κάθε σινεφίλ θα εκτιμήσει. Είναι απο τις ταινίες που δεν μπορείς να δεις μια φορά για να καταλάβεις τα μηνύματα τα οποία έχει να προσφέρει. Προσφέρεται είτε για μεγάλη παρέα ή ακόμα να την δεις και μόνος σου. Στην δεύτερη περίπτωση συνίσταται η κατανάλωση μπριζόλας και τσιγάρων Carellia χρυσή κασσετίνα για να υπάρξει μια ταύτιση με τον ήρωα της ταινίας. Εαν επιλέξει κάποιος να την δει με παρέα σίγουρα το τέλος της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση μετα αλκοολ σε πρότυπα αρχαιοελληνικού συμποσίου όπου οι συνδαιτυμόνες θα σχολιάσουν την νοσταλγία για τέτοιες ταινίες, μια μικρή ανάλυση των πρωϊμων κοινωνιών και ύστερα μια επέκταση σε λαογραφικά στοιχεία των βορείων λαών (σκύθες κλπ). Πολύ πιθανόν κάποιος να θυμηθεί τους “Βάρβαρους” του Καβάφη και η βραδιά να εξελιχθεί σε μια εξαίρετη πολιτική κουβέντα.



My Big Fat Greek Wedding: Εαν θέλετε να δείτε οτι ακριβώς μισείτε στην Ελλάδα, η ταινία αυτή είναι η κατάλληλη για εσάς. Είναι πιο οικονομικό απο άποψη χρόνου και bandwidth βέβαια να ανοίξετε την τηλεόραση σας ή να πάτε σε κάποιον βλαχογάμο που γίνεται σε κάποια περιοχή της Ελλάδος. Θα χάσετε την ψυχραιμία σας απο την ανικανότητα της Τούλας να πει “ρε δεν πάτε στο διάολο μπουρτζόβλαχοι;” στους συγγενείς της αντί να νιαουρίζει όποτε αυτοί της επιβάλλουν κάτι. Η ταινία βρίθει απο ρατσισμό, φαλλοκρατισμό, αρχαιολαγνεία και κακογουστιά πράγμα που την κατατάσσει σε μια απο τις πιο ανθελληνικές ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ, αν δεν περιέγραφε επ ακριβώς το πως σκέφτεται ο μέσος Ελληνάρας. Κάθε χαρακτήρας είναι ενοχλητικός με τον τρόπο του, ακόμα και ο Ιαν που υποχρεώνεται να βαπτιστεί λες και ζούμε σε κάποιου είδους μεσαίωνα. Η ταινία αυτή είναι χρήσιμη μόνο απο “φιλενάδες” που προσπαθούν να ρίξουν κάποια γκόμενα, κάνοντας επίκληση στην “αυθεντία” των πατροπαράδοτων φαλλοκρατικών ρομαντικών ιστοριών.

 
                                                                                                                         Cine-Κόντρα!
SHARE

G L Laurentis

I love creative writing. I start a story without any planning and end it when i feel its time to move to another story. You can say I improvise almost everything. Well when I say everything I mean everything. Life is all about small or big incidents that move you forth or back. So without further ado, welcome and enjoy your stay!

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου