Αρχική » , , » Mad Max Fury Road: Post apocalyptic φεμινισμός και φαλλοκρατικό κλάμα.

Mad Max Fury Road: Post apocalyptic φεμινισμός και φαλλοκρατικό κλάμα.





Έχετε δει το Mad Max Fury road; Εαν οχι να το δείτε ,είναι εξαίρετη ταινία.

Μια απο τις πρώτες κριτικές που έγιναν στην ταινία ήταν απο κάτι ανόητους που θεωρούσαν οτι η Σαρλίζ Θερόν (Furiosa)  παρα ήταν δυναμική και έκανε τον Mad Max να μοιάζει δευτεράντζα.
Ειναι μάλλον οτι η Furiosa  ειναι πλήρως προσαρμοσμένη σε ενα εχθρικό κόσμο και αδίστακτη να πετύχει τον σκοπό της. Παρόλο που εχει μόνο ενα χέρι,εχει καταφέρει να αναρριχηθεί σε μια καθαρά φαλλοκρατική ιεραρχία.Και αντίθετα όπως θα περίμεναν αρκετοί,οτι η Furiosa θα ήταν υποταγμένη στον Immortal Joe, τα βάζει ενάντια σε ολόκληρο τον στρατό του.



Αντίθετα με οτι θα περίμενε ο κάθε ένας οτι η απόδραση της Furiosa  ειναι απλά "μια υστερική αντίδραση" ,η Furiosa έχει οργανώσει το σχέδιο με κάθε λεπτομέρεια. Ενα σχέδιο το οποιο αναπροσαρμόζει σε οποιαδήποτε δυσκολία βρει μπροστά της ενω ο Mad Max απλά ακολουθεί.Συμβουλεύει αλλά αφήνει την furiosa να πάρει τις αποφάσεις.




Επίσης ο Mad Max  του Tom Hardy   είναι ένας πιο συγκρατημένος τύπος σε σχέση με τον Mel Gibson  που  έχανε την ψυχραιμία του κάθε  δέκα δευτερόλεπτα και έκανε μικρές γενοκτονίες. Εκεί υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά χαρακτήρων: Ο παλιός Mad Max είχε απλά υπερεκκρίσεις τεστοστερόνης   ενώ ο νέος ήταν  κυριολεκτικά τρελός με τα οράματα που έβλεπε. Αυτό που χάλασε επίσης αρκετούς ήταν οτι ο Mad Max δεν ήταν ο κλασσικός ελληνάρας ματσό που λέει σε όλους "Άσε το κάνω καλύτερα γιατί είμαι ο άντρας" και στο τέλος τα θαλασσώνει και αναγκάζεται να καλέσει μάστορα να φτιάξει το ανατιναγμένο ψυγείο. Δεν εχει κανένα πρόβλημα να αφήσει την Furiosa να οδηγήσει την αποστολή, να κάνει τις επιλογές της και το χειρότερο Ω  Μεγάλε Φαλλέ στον Ουρανό, να ρίξει την κρίσιμη σφαίρα προσφέροντας τον ώμο του.


                                      



Άλλο φαλλοκοπτικό  θέαμα στην ταινία είναι η νταλίκα που οδηγεί η Furiosa και μόνο αυτή ξέρει  να την οδηγεί και να την χειρίζεται. Σε όλη την ταινία, για μερικά μονο δευτερόλεπτα οδηγεί την νταλίκα ενας άλλος και την καταστρέφει. Είναι απαράδεκτο ενα απο τα μεγαλύτερα φαλλικά σύμβολα στην πλάση να το χειρίζεται μια γυναίκα και μάλιστα καλύτερα απο εναν άντρα.

Και επιτέλους δεν υπάρχει ρομάντζο μεταξύ Furiosa και Mad Max. Ο Μad Max  πέρα απο μερικές σφαγές που κάνει,ρίχνει κανα δυο ιδεες και σώζει την furiosa  με μετάγγιση αίματος. Μετά απλά φεύγει.Οχι σεξ,οχι φιλί ουτε τίποτα άλλο. Μερικοί μεχρι τελευταία στιγμή θα περίμεναν οτι η Furiosa θα έπεφτε στην αγκαλιά του Mad Max, επιβεβαιώνοντας την αρχή οτι "όσα κάνουν οι γυναίκες είναι για να μας κερδίσουν". Μπααααα.

Βάσει ολων των παραπάνω το Mad Max το μποϋκόταραν   πολλοί μάτσο άνδρες (ριξτε μια ματιά στο Returnofthekings για να καταλάβετε) επειδή "μηδενίζει" τον mad max ως προσωπικότητα και σύμβολο. Θεωρείται απο αυτούς ως δούρειος ίππος του φεμινισμού στο hollywood,καταστρέφει τον παραδοσιακό ανδρισμό και  δεν είναι πιστό στις προηγούμενες ταινίες.

Η ταινία θεωρείται φεμινιστική γιατί δεν παρουσιάζει τις γυναίκες υποδεέστερες σε ένα τέτοιο post apocalyptic setting. Είναι αναμενόμενο για αρκετούς ματσό εκει έξω οτι η γενετική ανωτερότητα του άντρα σε τέτοιες ακραίες καταστάσεις επιβάλλεται στην γυναίκα ως "νόμος της φύσης". Ενώ σε αυτην την κοινωνία έχουμε την "πολυτέλεια" να δίνουμε στις γυναίκες δικαιώματα σε μια τέτοια κατάσταση πρέπει η γυναίκα να υποταχθεί στον άντρα ως "γενετικά υποδεέστερη".

Η ταινία όμως φαίνεται να χαλάει αυτήν την φαντασίωση καθώς παρουσιάζει τις γυναίκες εξίσου ικανές με τους άντρες. Και ο Mad Max δεν φαίνεται να εχει πρόβλημα να το δεχτεί αυτό γιατί αμα θέλετε να το πάμε βάσει της ταινίας, οταν θέλεις να επιβιώσεις δεν σκέφτεσαι με σεξιστικά πρότυπα. Αν  η άλλη οδηγεί καλύτερα  δεν πετάς την κρεατόβεργα σου έξω και λες "Αυτό ειναι δουλειά για άντρες" ,αν η άλλη πυροβολεί καλύτερα δεν τραβάς το όπλο  και λες "Πίσω στην κουζίνα σου". Όπως φαίνεται και με τις Κούρδες που πολεμούν την ISIS, η πολεμική ικανότητα ουδεμία σχέση εχει με το φύλο.

Ισχυρίζονται πολλοί επίσης κατακριτές της ταινίας οτι  "βρωμάει politically correct", δηλαδή λειτουργεί προπαγανδιστικά για τις ιδέες του φεμινισμού,σοσιαλισμού (το διάβασα και αυτό) και οτι απο εδω και πέρα δεν θα μπορείς να δεις μια "manly" ταινία δράσης. Προπαγανδιστικό είναι εξίσου η ιδέα της γυναίκας μπιμπελό που περιμένει τον καλό πρίγκηπα να την σώσει απλα οι παραπάνω haters  το θεωρούν "παράδοση".

Προσωπικά οταν θέλω να δω μια ταινία δράσης ποσώς ενδιαφέρομαι για το εαν ο πρωταγωνιστής είναι άντρας,γυναίκα,gay κλπ.Με ενδιαφέρει να είναι καλός/καλή ηθοποιός και να έχει άπλετη δράση. Είναι καλό ωστόσο που η Σαρλίζ Θερόν έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια τέτοια ταινία  που κυριαρχούσαν τα αρσενικά πρότυπα. Πρώτον γιατί επιτέλους ξεφεύγει  αυτό το είδος ταινιών  που ήταν "dude movies" και ανοίγεται σε περισσότερο κοινό.Δεύτερον γιατι σεναριακά φεύγει απο το "Καλός τύπος σώζει γκόμενα και σκοτώνει τους κακούς" σε κάτι άλλο.  Τρίτον γιατί παρουσιάζει την γυναίκα οχι απογυμνωμένη απο την θηλυκότητα της ή να κυκλοφορεί με στρινγκάκι στην έρημο αλλά ως ένα ανεξάρτητο άτομο  προσαρμοσμένο στην βαναυσότητα ενος post apocalyptic κόσμου.


SHARE

Guy Grand

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου